zondag 31 januari 2010

I'll put you on my shitlist !

( Deze stond al een tijdje in concept, maar wegens te druk, nu pas gepost)


Ik haat kerst, ik haat nieuwjaar, ik haat Jan Verheyen...maar ik hou van eindejaarslijstjes!
De Beste Albums Uitgebracht In 2009 Volgens Stéphanie. Haa, bent u ook zo opgewonden?

1. Metric - Fantasies
Vrij vroeg in het jaar uitgekomen en het album heeft een heel jaar bij me geslapen. zeer goed en daarom mijn nr 1 van 2009!



2. Tegan and Sara - Sainthood



3. Julian Plenti - Julian Plenti is...Skyscraper
Waw!


4. Metronomy
Beste geluidjes van dit jaar


5. Dear Reader


6. Chris Garneau - El Radio
Raakt steeds enkele, neen vele gevoelige snaren


7. The XX -  XX


 8. Simian Mobile Disco - Temporary Pleasure


9. Wintersleep - Welcome To The Night Sky
( Release in België¨pas sinds Febr. 2009 (ook al is ze van 2007), daarvoor enkel via import verkrijgbaar. Maar het is dus wel voor Belgen en Nedererlanders een plaatje van '09) )

 10. Een allegaartje waar niet uit te kiezen valt

                                  
Ik wil nog enkele platen vernoemen die nu pas tot mijn favorieten van 09 behoren, maar ik kan ze er toch niet bijplaatsen omdat ze nog in de fase zitten waarin ik niet weet of het tijdloze zijn. Dat is het nadeel met groepen die hun plaat op't eind van het jaar uitbrengen; niemand zal ze in hun eindejaarslijstje opnemen omdat je denkt "goh ik luister er nog maar drie weken naar, zoveel gewicht mogen ze toch niet hebben in mijn lijstje". Als al iemand aan lijstjes denkt uiteraard :-)
Maar hier: Battant - No head, The Raveonettes - In and Out of Control, Scanners - Violence is Golden, Spinnerette - Spinnerette, Juliette Lewis - Terra Incognita,..


Artieste van 2009: Ladyhawke (Pip Brown)
Een album (sept.2008) en toch is ze de meest beluisterde artieste van dit jaar ( in verhouding met de hoeveelheid albums). Haar fijne 80's pop galmde dan ook vaak door het Blancquaert huis, want ze maakt me zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk,... maar vergis je niet, luister ook eens met het oor geplakt tegen de speaker naar Pip's teksten, er gaat wat meer schuil onder dat Stevie Nicks-kapsel. Ladyhawke, ik wacht op meer.
 
Artiest van 2009: Julian Plenti (Paul Banks)
Oh Julian, wat een plaat! Ontvankelijk lauw ontvangen, niet meer dan een snelle luisterbeurt waardig, maar elke dag een stukje warmer zodat eind 2009 mijn posters van Boysbands werden opgerold en jij een verdiende plaats boven mijn bed kreeg.



Volgende,
X

Willekeurige nummers van bovengenoemde albums 




1 opmerking: